logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Jak biegać żeby schudnąć?

Jeżeli w ciągu 30 minut i szybko Twój elektroniczny gadżet treningowy zapewne pokaże Ci, ze spalisz więcej kalorii niż gdybyś biegł/a wolno w tym samym czasie. Mimo wszystko ogólnie znaną zasadą jest, że jeżeli chcesz schudnąć-TRENUJ WOLNIEJ, ale dłużej. Dlaczego? 😉

 

Jak biegać żeby schudnąćRÓŻNE ŹRÓDŁA ENERGII
Nasz organizm jest z zasady oszczędny, dlatego jeżeli poddajemy go różnego rodzaju wysiłkom on będzie się starał, aby rozdysponować źródła energii ekonomicznie. Podczas wysiłku mamy cztery podstawowe źródła energii:
– glikogen mięśniowy,
– glukoza we krwi,
– wolne kwasy tłuszczowe,
– pozostałe tłuszcze.

RODZAJE WYSIŁKU
Jeżeli poddajemy nasz organizm lekkiemu wysiłkowi na poziomie 40-50% tętna maksymalnego (HR max), organizm będzie w 50 % czerpał energię zarówno z tłuszczu jak i z węglowodanów. Przy wysiłku na poziomie 60-65 % HR max ta proporcja będzie podobna, ale bardziej korzystna na rzecz spalania wolnych kwasów tłuszczowych. Przy wysiłku na poziomie 80-85% HR max,(II zakres) pobór energii z tłuszczu wynosi jedynie 25 %.

PODSUMOWUJĄC
Sprawdzając ilość spalonych kalorii musimy mieć na uwadze, że pochodzą one z różnych źródeł w naszym ciele i nie ich ILOŚĆ, ale JAKOŚĆ (w tym wypadku pochodzenie) będzie grała największą rolę w pozbywaniu się tłuszczu. Łatwo można wyciągnąć wniosek, że tłuszcz spala się podczas wolniejszego wysiłku, ale należy pamiętać że nawet podczas lekkiego treningu tracimy zapasy glikogenu mięśniowego, który należy po wysiłku UZUPEŁNIĆ. Pominięcie posiłku potreningowego nie spowoduje, że organizm pozyska więcej energii z tkanki tłuszczowej (lub zrobi to w sposób mało znaczący), ale uszczupli zasoby energetyczne naszych mięśni, przez co nasze treningi będą coraz MNIEJ EFETKYWNE 🙂

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Komentarz

Zostaw Komentarz