Góra

Czym zastąpić cukier? Ranking 10 najpopularniejszych zamienników cukru cz. 2

Przyszedł czas na top 5 najpopularniejszych zamienników cukru (sacharozy) według mojego subiektywnego rankingu. Zanim jednak przejdziecie do całości tekstu, koniecznie zapoznajcie się z pierwszą częścią artykułu, jeśli jeszcze jej nie przeczytaliście. Znajdziecie tam szczegółowy opis zamienników takich, jak: cukier trzcinowy i cukier brązowy, cukier inwertowany, fruktoza, cukier kokosowy oraz syrop klonowy i syrop z agawy.

Czym zastąpić cukier? Ranking 10 najpopularniejszych zamienników cukru cz. 1

Cukier to jeden z największych przeciwników szczupłej sylwetki. Produkty zawierające cukier mają zwykle wysoką wartość kaloryczną, powodują szybsze odczuwanie głodu, prowadzą do rozwoju cukrzycy, chorób sercowo-naczyniowych oraz otyłości i są uzależniające. Z tego powodu cukier w diecie powinien znajdować się możliwie jak najrzadziej. Jednak, aby pozbyć się słodkiego smaku całkowicie, warto najpierw przejść przez etap zamienników cukru, które pomogą nam stopniowo zerwać z „nałogiem”. W dzisiejszym artykule porównałam dla Was najpopularniejsze zamienniki cukru oraz określiłam ich wady i zalety.

Ile posiłków jeść w ciągu dnia, aby schudnąć?

Jedzenie regularnych posiłków to dość sensowny nawyk, który można wprowadzić do swojej diety. Jednak jak to w przypadku diety bywa – każdy z nas ma inne preferencje i nie każdy czuje się dobrze jedząc mniej a częściej. Dodatkowo, są przypadki, w których pomimo dobrych chęci, nie mamy możliwości wygospodarowania takiej ilości czasu, która pozwalałaby nam na zjedzenie 5 posiłków. Czy jedzenie rzadszych lub nieregularnych posiłków może utrudnić odchudzanie? Czy ilość posiłków ma wpływ na proces utraty ciała, a jeśli tak – to jaka ilość jest najlepsza?

Dietetyczny baton Mars [tylko 160 kcal!]

Baton Mars zawsze kojarzył mi się z ogromną ilością cukru. Szczerze mówiąc, po odzwyczajeniu się od słodkiego smaku, jest on dla mnie praktycznie nie do przełknięcia. Mimo wszystko (gdyby odjąć nieco słodyczy) jego smak to bardzo fajne i niepowtarzalne połączenie karmelu i nugatu, które kusi czasem ze sklepowych półek. Z tego względu postanowiłam przekształcić go na wersję z mniejszym posmakiem cukru i oczywiście o obniżonej kaloryczności! Prawie 100 kcal mniej, ale

Jak schudnąć nie licząc kalorii i nie trzymając „diety”?

Nasze zmagania z nadprogramowymi kilogramami bardzo często wykraczają poza sam problem z ustaleniem odpowiedniej kaloryczności diety. Gdyby było inaczej – każda próba odchudzania oparta na zmniejszaniu kalorii, kończyłaby się pewnym sukcesem. Tymczasem każdy, kto był kiedykolwiek na diecie odchudzającej wie, że samo wyliczenie kalorii to jedno, ale wprowadzenie ich w życie – to drugie. I to właśnie o tym „drugim” powiem dziś nieco więcej.

Co się stanie, jeśli zjesz słodycze będąc na diecie?

Jedni starają się unikać słodyczy, inni pozwalają sobie na nie w ograniczonych ilościach, a jeszcze inni jedzą wszystko co chcą. Najczęstszym stanowiskiem odnośnie słodyczy jest jednak to, że jeśli chcemy uzyskać szczupłą sylwetkę, powinniśmy trzymać się od nich z daleka. Jednak czy słodycze w diecie zawsze będą tylko złe? Nie do końca. Należy bowiem pamiętać, że dietetyka nie jest czarno-biała, a każdy produkt ma swoje zastosowanie w pewnych sytuacjach. Zatem co się stanie, jeśli w naszej diecie pojawi się coś słodkiego? Czy produkty bogate w cukier zawsze wpływają negatywnie na nasze zdrowie? I w końcu – czy słodycze mogą być elementem diety odchudzającej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poniższym tekście.

Fit Bounty – klasyczny baton w nowoczesnym wydaniu!

Batoniki Bounty mają to do siebie, że zawierają dość sporą ilość kalorii. Oprócz tego są niestety bardzo bogate w cukry proste, co w połączeniu z tłuszczem daje tykającą bombę kaloryczną. Aby nieco odczarować ich wizerunek, postanowiłam przygotować je w nieco odchudzonej wersji. Efektem tej pracy są batoniki, które praktycznie nie zawierają węglowodanów (tylko 5 g w batonie o wadze 50 g) i mają obniżoną wartość kaloryczną. Co więcej, chodzą słuchy, że smakiem nie różnią się od oryginału. Ale będzie najlepiej, jeśli sprawdzicie to sami 🙂

8 postanowień noworocznych które pomogą Ci schudnąć i utrzymać efekt

Nowy Rok to dobra okazja, aby wprowadzić w zmiany w sposobie żywienia. I choć noworoczne postanowienia są owiane niezbyt dobrą sławą, można je skonstruować w taki sposób, aby były realne do wykonania i przynosiły prawdziwe efekty. W poniższym tekście chciałam przedstawić Wam 8 propozycji pozytywnych zmianach, które możemy wprowadzić właściwie od zaraz. Dzięki nim poprawimy wygląd swojej sylwetki i co najważniejsze – utrzymamy tą zmianę na stałe.

Dieta w insulinooporności – co jeść na co dzień, a co w święta?

Dieta w insulinooporności może być tak samo różna, jak różne są przypadki osób na nią cierpiących. Wbrew rozsiewanych na forach zakazów i nakazów, chorując na insulinooporność wcale nie musimy ograniczać się do bardzo wąskiego spektrum produktów. Kluczem do sukcesu jest jednak ich odpowiednie łączenie i komponowanie wartościowych posiłków. Jak zatem powinna wyglądać dieta w insulinooporności?

Cześć! Jeśli masz pytania, śmiało napisz tutaj. Postaram odpisać się tak szybko, jak się da :)