logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Które suplementy warto stosować?

Centralny Ośrodek Medycyny Sportowej i Komisja Medyczna Polskiego Komitetu Olimpijskiego wystosowały wspólne stanowisko dotyczące skuteczności suplementów dostępnych na rynku. Suplementy zostały podzielone na trzy grupy: A, B i C.
Zobacz, które z nich naprawdę działają!

Grupa A to substancje i produkty REKOMENDOWANE, które zostały wnikliwie przebadane naukowo, a wyniki badań opublikowano w recenzowanych czasopismach. Ich skuteczność jest potwierdzona w wielu próbach i mają realne pozytywne działanie na organizm sportowca. Do tej grupy należą:
które suplementy warto stosować– kofeina,
– kreatyna,
– napoje izotoniczne,
– białko,
– węglowodany,

 

 

 

 

 

 

Grupa B to suplementy, których skuteczność potwierdza jedynie część badań, jednak istnieją wartościowe prace sugerujące korzystny wpływ na organizm. Zaliczamy do nich m.in.:
które suplementy warto stosować– BCAA,
– HMB,
– Beta alaninę,
– NNKT Omega 3,
– preparaty witaminowe,
– probiotyki,
– dwuwęglan sodu,
– cytrynian sodu,
– colostrum (siara),

 

 

 

 

Grupa C to środki, które nie mają rzetelnego zaplecza naukowego, a ich skuteczność nie jest potwierdzona rzetelnymi badaniami. Należą tu:
– arginina,
– CLA,
– chrom,
– glutamina,
– magnez,
– karnityna,
– tauryna,
itd.

Jeżeli prawidłowo się odżywiamy i wykonujemy dostatecznie dużą aktywność fizyczną, suplementacja będzie bardzo pomocna w procesach regeneracji, ale również szybszego progresu 🙂Przed zakupem warto jednak sprawdzić rzetelne źródła informujące o skuteczności środka, niż nadziać się na kolejne chwyty marketingowe.

Jeżeli jesteście zainteresowani zakupem suplementów, mogę polecić Wam sklep SFD  o ogromnym zasobie suplementów od różnych producentów, ale również z samej firmy SFD, o której niebawem dowiecie się więcej 🙂

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Komentarz

Zostaw Komentarz