logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Domowe lody [bez cukru i maszynki]

Lody, lody dla ochłody! Czy jest wśród nas ktoś, kto nie lubi lodów? 😉 Puszyste, zimne, słodkie i pełne smaku- czy wobec tego muszą być przetworzone, przecukrzone i kaloryczne? Oczywiście, że nie. Co więcej można ukryć w ich składzie dodatki, które sprawią, że będą dobrym źródłem białka lub tłuszczu. Poniżej przedstawiam Wam mój przepis na kremowe lody o smaku kokosowo-orzechowym.

domowe lodyLody przygotowane w domu wcale nie muszą być zmrożone na kamień, co jest najczęstszym powodem zniechęcenia do domowych eksperymentów. Cała filozofia polega na tym, aby masę odpowiednio napowietrzyć, stąd nasze lody będą wymagały trochę uwagi i mieszania ich od czasu do czasu podczas mrożenia. Masa musi być również odpowiednio tłusta, dlatego do przygotowania deseru wykorzystamy dobre źródła tłuszcz, jakim jest mleczko kokosowe oraz masło orzechowe (u mnie z nerkowców).

Składniki:
– 400 ml mleczka kokosowego,
– 2 łyżki masła orzechowego,
– 1 łyżka ksylitolu,
– 2 miarki odżywki białkowej (biała czekolada firmy ALLNUTRITION),
– 1 łyżeczka mąki ryżowej,

Przygotowanie:
W małym garnuszku umieszczamy całą puszkę mleczka kokosowego, masło z nerkowców oraz ksylitol. Masę doprowadzamy do wrzenia i cały czas energicznie mieszamy, aby odpowiednio ją napowietrzyć. Następnie, cały czas mieszając, dodajemy odżywkę białkową i trzymamy garnuszek na gazie przez około 5 minut.Gotową masę zestawiamy z gazu, przelewamy do szerokiej miski i po ostygnięciu wkładamy do zamrażalnika. Lody wymagają niestety trochę naszej uwagi i miłości ze względu na to, że w ciągu 4 godzin powinniśmy je dokładnie wymieszać co 30 minut. Po tym czasie lody można umieścić w foremce i zjeść w towarzystwie ulubionych dodatków lub solo 🙂domowe lody

 

Smacznego! 🙂

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit deser

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Komentarze:

Zostaw Komentarz