logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

„Mam dość diety!”- 5 wskazówek co zrobić, aby dieta nie była dla nas męczarnią

Słowo „dieta” budzi niestety wiele negatywnych skojarzeń. Przez długi czas w opinii publicznej dieta była jednoznaczna z odchudzaniem, a to z kolei kojarzone z liściem sałaty i szklanką wody na cały dzień. Wielu osobom logiczne wydaje się to, że skoro pochłanianie zbyt dużych ilości jedzenia wpływa na nadmierny przyrost masy ciała, to całkowity brak jedzenia będzie miał dokładnie odwrotny efekt. Na szczęście nasz organizm działa według zupełnie innych zasad, które pozwalają na długotrwały i przyjemny proces redukcji masy ciała. Wymaga on jednak od nas bardzo ważnej cechy- cierpliwości 🙂

mam dość diety1. NIE STOSUJ NISKOKALORYCZNYCH DIET
Niskokaloryczne diety reklamowane w internecie wyglądają na skuteczne tylko na pierwszy rzut oka. Ze zdjęć reklamowych witają nas uśmiechnięte osoby po 3 miesięcznej metamorfozie, podczas której stały się lżejsze o 20 kg. Jest tylko jeden problem. Czy widział ktoś kiedyś zdjęcia tych samych osób za 5 czy 10 lat? Czy te osoby wciąż utrzymują wspaniałą sylwetkę, którą udało im się osiągnąć przez 3 miesiące? Z własnego doświadczenia i obserwacji mogę Was zapewnić, że odsetek osób które po szybkich kuracjach odchudzających utrzymały niską masę ciała jest naprawdę niewielki. Nie traćmy czasu na epizodyczne diety o bardzo niskiej kaloryczności. Pamiętajmy, że w tym czasie możemy być już w połowie przemiany, którą będziemy w stanie utrzymać przez wiele długich lat 🙂

2. NIE REZYGNUJ CAŁKOWICIE Z NIEKTÓRYCH PRODUKTÓW
Hasła „odstaw ten składnik, a Twoja waga zacznie spadać”, albo „jedz tylko te produkty, aby cieszyć się piękną sylwetką” mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Problemem bowiem nie są produkty same w sobie, ale ilości w jakich je zjadamy. Czynnikiem niszczącym wygląd naszej sylwetki nie jest przecież pizza zjedzona raz na jakiś czas ze znajomymi na mieście. Kłopot rodzi się wtedy, kiedy pizza stanowi podstawę naszej codziennej diety 🙂 Racjonalne podejście do diety i spożywanie wszystkiego z umiarem doprowadzi nas do momentu, w którym będziemy w stanie panować całkowicie nad swoimi zachciankami, a jednocześnie cieszyć się z jednorazowych wypadów na lody lub obiad na mieście z przyjaciółmi.mam dość diety3. NIE MONITORUJ SWOJEJ WAGI KAŻDEGO DNIA
Nadmierny stres spowodowany codziennymi pomiarami postępów nie wpływa zbyt dobrze na psychikę, a już na pewno nie w momentach, w których coś zmieni się nie po naszej myśli. Proces redukcji masy ciała to szczególny proces, ale nie powinien on zakłócać porządku całego naszego dnia. Stała utrata masy ciała wymaga czasu dłuższego niż kilka dni, a przeżywanie długich miesięcy w stresie nie wróży niczego dobrego dla naszego zdrowia. W monitorowaniu swoich postępów skupiaj się raczej na ocenie wizualnej, pomiarach obwodów, a także zmian wyglądu w starych ubraniach 🙂 Swoją drogą, waga nie jest najlepszym wskaźnikiem zmian w ciele, ponieważ jej wzrost może oznaczać zarówno wzrost ilości tkanki tłuszczowej, ale również tkanki mięśniowej lub wody.

4. NIE PODDAWAJ SIĘ PO JEDNEJ WPADCE
Weekend zakończył się burgerem i frytkami popitymi colą? A może ptasie mleczko na półce było silniejsze niż postanowienie „wakacje bez słodyczy”? Nic nie szkodzi 🙂 Nie traktuj pojedynczej porażki jako końca świata, po którym nie może stać się już nic dobrego. Błędy robimy po to, aby wyciągać z nich wnioski. Skoro znamy już to fatalne uczucie po złamaniu swoich postanowień, zróbmy teraz wszystko aby nie dopuścić do niego ponownie 🙂 Jeżeli osiągnięcie jakiegokolwiek celu przychodzi nam zbyt łatwo to znaczy, że nie był on zbyt ambitny. Tylko pokonywanie własnych słabości i umiejętność podniesienia się po porażce pozwoli nam dojść do naszego celu.
5. BĄDŹ ODPORNY NA UWAGI INNYCH OSÓB
Trudność w „byciu na diecie” nie ogranicza się tylko do trudności z wygraną nad własnymi zachciankami. Często nasze otoczenie przyprawia nam dodatkowego kłopotu poprzez „dobre rady” kierowane w naszą stronę. Niestety, kiedy staramy się wyjść przed szereg chcąc osiągnąć coś więcej, szereg stara się ściągnąć nas z powrotem do swojego poziomu. Jeśli jesteśmy pewni swoich działań i wiemy jaki jest nasz cel, powinniśmy się skupić na działaniach, a nie przejmowaniu się opinią innych. Pamiętajmy, że wszystko co robimy, robimy tylko i wyłącznie dla siebie. Głowa do góry! Te same osoby, które dziś próbują nas zniechęcić, za kilka miesięcy będą nam gratulować efektów lub w gorszym wypadku- okazywać swoją zazdrość poprzez niemiłe komentarze na nasz temat, ale to my będziemy świętować nasze małe zwycięstwo 🙂

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Komentarz

Zostaw Komentarz