logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Smaczne i proste kokosanki z mąki jaglanej

Uwaga, uwaga 🙂
Wczoraj (16.11.2015 r.) na facebook’u ruszyło wydarzenie o nazwie „Zawstydź postanowienia noworoczne i zmień nawyki żywieniowe przez 1 stycznia.”  W jego ramach będziemy się starać wyeliminować wszystkie złe elementy naszej diety, które nie pozwalają nam cieszyć się w pełni zdrowiem, energią i szczupłą sylwetką.

Najlepszym sposobem na wyeliminowanie chemii z pożywienia, jest przyrządzanie smakołyków w domowym zaciszu. Dziś chcę się z Wami podzielić bardzo prostym przepisem na kokosanki w 30 minut 😉 Przy okazji  zobaczycie ile zbędnych  emulgatorów, aromatów i spulchniaczy można tym sposobem oszczędzić.

kokosanki z mąki jaglanejSkładniki (na 12 ciasteczek):
– 50 g oleju kokosowego (2 czubate łyżki)* (jako zamiennik masła)
– 1 jajko
– 3/4 szklanki mąki jaglanej* (jako substytut mąki pszennej)
– 1/4 szklanki słodziła (cukier, ksylitol, maltitol),
– 4 łyżki wiórek kokosowych,*
– łyżeczka proszku do pieczenia,
– szczypta soli,

* można je dostać w sklepie Vita Natura

Dla porównania skład standardowych, podobnych ciasteczek ze sklepu:

 

kokosanki z mąki jaglanejkokosanki z mąki jaglanej

Przygotowanie:
Olej kokosowy ubijamy ze słodzidłem i jajkiem. Po uzyskaniu jednolitej konsystencji dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli, dwie łyżki wiórek kokosowych i zagniatamy ciasto ręką. Wstawiamy na 5 minut do lodówki, po czym formujemy małe kuleczki, obtaczamy we wiórkach i wykładamy na papierze do pieczenia lekko je spłaszczając. Pieczemy w 160 stopniach przez 15-20 minut.

Takie proste, a takie smaczne 😉

 

kokosanki z mąki jaglanej

 

Zapraszam do udziału w wydarzeniu, o którym mowa na początku przepisu! 🙂

 

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit desery

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Komentarze:

  • Beti
    20 listopada 2015 at 11:40

    takie proste, takie smaczne… a czy takie zdrowe?? gdzie je ująć w zbilansowanej diecie? jako podwieczorek?drugie śniadanie?:) ile można ich zjeść?:) przydałaby się kaloryczność tych ciasteczek:D

    • Magda
      21 listopada 2015 at 19:37

      Tu chodziło mi bardziej o podanie alternatywy dla kupowanych ciastek jeśli ktoś już chce takie zjeść 😉 Najlepiej ująć je w porze około treningowej, kiedy potrzebujemy największej ilości energii 😉

Zostaw Komentarz