Góra

Ciasto snickers – proteinowa tarta bez cukru

Ciasto snickers to jeden z tych deserów, który ma dwie duże zalety. Po pierwsze ma bardzo dobry skład, po drugie ciężko zjeść więcej niż jeden kawałek- jest naprawdę pożywne i słodkie. Czy może zastąpić w smaku zwykłego batona? I tak i nie 😉 Wszystko zależy od poziomu naszej silnej woli i wyczulenia kubków smakowych. Ja osobiście nie jestem w stanie zjeść zwykłego snickersa bez popijania – odzwyczaiłam się od słodkiego smaku na tyle, że gryząc batona czuję tylko cukier i nic więcej. Poniższa tarta jest więc dla mnie bardzo fajną alternatywą, ale jestem pewna że i Wam przypadnie do gustu. Dobrze schłodzona, wręcz rozpływa się w ustach!

ciasto snickers

Składniki:

– 400 g twarogu chudego,
– 150 g masła orzechowego,
– 130 g mąki orkiszowej jasnej,
– 1 jajko,
– 100 g ksylitolu,
– 100 g erytrytolu,
– 70 g zimnego masła z lodówki,
– 50 g daktyli,
– 50 g orzechów arachidowych,
– 5 kostek gorzkiej czekolady,
– 1 łyżka kakao,
– 1 banan,
– 4 łyżki syropu 0 kcal o smaku karmelowym (opcjonalnie),

Przygotowanie:

Do miski wsypać mąkę, kakao oraz 50 g ksylitolu. Dodać zimne masło, posiekać nożem, a następnie dodać jajko i energicznie ugniatać. Ciasto rozprowadzić równomiernie po tartownicy o średnicy 22 cm, nakłuć w kilku miejscach widelcem i odstawić na 20 min do lodówki. Następnie upiec ciasto w temperaturze 180°C przez 25-35 min. Do małej miseczki włożyć daktyle, zalać je wrzątkiem i odstawić na 10 min, aż rozmiękną. Do dużej miski dodać twaróg, masło orzechowe, erytrytol oraz resztę ksylitolu i dokładnie wymieszać łyżką. Następnie dodać banana, namoczone daktyle (oraz jeśli używamy – sos karmelowy) i powoli blendować aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Jeśli blender nie będzie mógł sobie poradzić z gęstością masy – można dodać odrobinę jogurtu naturalnego lub mleczka kokosowego. Masę odstawić do lodówki na ok. 10 minut. Kiedy spód będzie już zimny – wyłożyć na niego masę i równomiernie rozprowadzić. Natępnie rozpuścić gorzką czekoladę w łaźni wodnej (np. zrobionej z garnka, w którym gotujemy wodę i położonej na nim miski, w której roztapia się czekolada) lub mikrofalówce przez ok. 2 minuty. Posypać tartę orzechami arachidowymi i polać rozpuszczoną czekoladą. Ciasto snickers najlepiej smakuje schłodzone 🙂

ciasto snickersWskazówki i komentarze:

  • Zamiast mieszanki ksylitolu i erytrytolu można użyć tylko jednego ze słodzików. Ja lubię stosować je razem, ponieważ ksylitol zawiera 240 kcal w 100 g i jest bardzo słodki, natomiast erytrytol nie dostarcza kilokalorii wcale, jednak jest mniej słodki.
  • Syrop zero kalorii, jak możemy się domyślić, nie należy do najbardziej naturalnych składników w diecie. W tym przypadku użyłam go ze względu na nadanie ładnej barwy masie oraz lekkiego karmelowego posmaku. Nie uważam, aby sporadyczne jego użycie było czymś złym – w naszej diecie bywają gorsze rzeczy 🙂
  •  Mój narzeczony stwierdził, że nie do końca pasuje mu połączenie twarogu z orzechami. Ja osobiście uwielbiam tego typu rzeczy na słodko, a do tego przekonuje mnie makro tego deseru. Oczywiście można byłoby zamiast twarogu użyć np. gęstej śmietanki lub serka mascarpone, jednak wartość kaloryczna i zawartość białka nie byłaby już tak korzystna. ciasto snickers

Wartości odżywcze 1 z 10 porcji (130 g):

Energia 335 kcal
Białko 16,6 g
Węglowodany 25,5 g
Tłuszcze 18,3 g
Błonnik 2,2 g

 

Życzę Wam smacznego! Dajcie koniecznie znać jak Wam smakowało ciasto snickers 🙂

Jakub Mielniczuk

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz