logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Tort ptasie mleczko

Co jest najlepsze w odwyku od słodyczy? Że zamiast kilku kawałków ptasiego mleczka można zjeść duży kawał tortu ptasie mleczko o zdecydowanie lepszym makro, genialnym smaku i przede wszystkim bez cukru! Zapraszam Was na najnowszy, przepyszny deser. ptasie mleczko

Składniki:
– 100 g mieszanki orzechów (włoskie, laskowe lub inne),
– 30 g wiórek kokosowych,
– 2 łyżki kakao,
– 100 g daktyli,
– 400 g jogurtu greckiego,
– 400 ml mleka (roślinnego lub zwykłego),
– 30 g żelatyny,
– 30 ksylitolu (można dać więcej wedle uznania),
– 70 g odżywki białkowej o smaku waniliowym,
– kakao (do posypania),

Przygotowanie:
Daktyle zalewamy wrzątkiem na 15 min. Miksujemy orzechy, dodajemy do nich namoczone daktyle, wiórki kokosowe i kakao i doprowadzamy do konsystencji kruchego ciasta przed upieczeniem. Spód rozmieszczamy równomiernie na średniej wielkości formie i wkładamy do zamrażalnika. Do garnka wlewamy mleko i dodajemy żelatynę. Podgrzewamy na niewielkim gazie do rozpuszczenia żelatyny, ale nie gotujemy. Ostudzamy lekko mleko, dodajemy do niego jogurt, odżywkę, ksylitol i miksujemy lub energicznie mieszamy do połączenia składników. Jeżeli mamy pewność, że nasza forma jest całkowicie szczelna- wylewamy płynną masę od razu. Jeżeli jednak mamy co do tego wątpliwości, odstawiamy masę w garnku do lodówki i wylewamy na spód dopiero, kiedy masa osiągnie konsystencję budyniu. Odstawiamy tort do lodówki do całkowitego stężenia pianki (ok. 3-4 h) i przesiewamy przez sitko kakao, którym posypujemy tort. Smacznego!

Wartość energetyczna (1 z 8 porcji):
Energia: 269,6 kcal
Białko: 17,4 g
Tłuszcz: 13,5 g
Węglowodany: 19,6 g

 

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit desery

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz