Magdalena Hajkiewicz
8 kwietnia 2021

#67 Podcast: Jak porzucić perfekcjonizm i żyć pełnią życia

W 67. odcinku mojego podcastu opowiadam o perfekcjonizmie i o tym, jak go przepracować. Przez lata borykałam się z nadmierną kontrolą i przekonaniem, że zawsze muszę być we wszystkim najlepsza. Jak doszłam do miejsca, w którym kieruję się filozofią "good enough" oraz pogodziłam się z tym, że nie wszystko będzie idealnie? Odsłuchaj odcinka, aby się tego dowiedzieć! Opowiadam o tym:

    • Jak przejawiał się mój perfekcjonizm
    • Czy perfekcjonizm jest zły
    • Kiedy pojawiła się we mnie refleksja o tym, że perfekcjonizm mi nie służy
    • Jak perfekcjonizm doprowadził mnie do ataków paniki
    • Dlaczego perfekcjonizm odbierał mi radość z życia
    • Czym jest paradoks wyboru
    • Jaki jest związek między perfekcjonizmem a nadmierną kontrolą
    • Dlaczego nie zawsze warto szukać najlepszej opcji
    • Jak brzmi wewnętrzny głos perfekcjonisty
    • Jakie pytanie zadać sobie, jeśli borykamy się z perfekcjonizmem
    • Jak szkoła i wychowanie wpływają na perfekcjonizm
    • Czy żałuję, że kiedyś byłam perfekcjonistką
    • Dlaczego nie warto porównywać się do innych
    • Jak dyskutować ze swoim wewnętrznym krytykiem i perfekcjonistą
    • Co pomogło mi poradzić sobie z perfekcjonizmem
    • Jak filozofia stoicka pomaga mi w walce z perfekcjonizmem
    • Dlaczego warto prosić o pomoc

W odcinku dzielę się swoimi doświadczeniami i praktykami, które pomogły mi w walce z perfekcjonizmem. Jeśli także masz ten problem, to polecam Ci lekturę poniższych książek:

  • "Przeszkoda czy wyzwanie? Stoicka sztuka przekuwania problemów w sukcesy" Ryan Holiday
  • "Siła niedoskonałości. Dlaczego perfekcyjnie nie zawsze oznacza najlepiej" Malwina Huńczak

Ważnym krokiem na mojej drodze do pokonania perfekcjonizmu była terapia. Nie wahaj się szukać pomocy, jeśli kontrola i perfekcjonizm, tak jak mnie kiedyś, odbierają Ci radość z życia. Możesz porzucić swój perfekcjonizm i żyć pełnią życia.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat racjonalnego podejścia do diety?
Dołącz do mojej grupy na facebooku
Autorka: Magdalena Hajkiewicz

Magdalena Hajkiewicz - psychodietetyk, dietetyk i szkoleniowiec. Od sześciu lat rozwija własnego bloga, na którym szerzy wiedzę z zakresu racjonalnego podejścia do odżywiania. Pomaga w stałej zmianie nawyków oraz podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

magnifiercross