Czy bita śmietana może być fit? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza jeśli bitą śmietanę zrobimy bez użycia śmietany 🙂 Do jej przygotowania potrzebujemy tylko dwóch składników i trzech minut ubijania mikserem. To wydaje się aż zbyt proste, aby mogło być prawdzie 😉

Bita śmietana fit

SKŁADNIKI:

  • 250 g serka ricotta,
  • 3 łyżki ksylitolu,

Ricottę i ksylitol umieszczamy w jednym naczyniu i blendujemy ok. 3-5 minut, aby składniki się połączyły, a „bita śmietana” nabrała puszystości.

WARTOŚCI ODŻYWCZE NA 100 G:

Energia: 186 kcal
Białko: 11,3 g
Węglowodany: 6 g
Tłuszcze: 13 g
Skład: ser ricotta(serwatka z mleka, śmietanka, sól, regulator kwasowości: kwas cytrynowy) ksylitol

DLA PORÓWNANIA WARTOŚCI ODŻYWCZE ŚMIETANY ZE SKLEPU:

Energia: 231 kcal
Białko: 2,5 g
Węglowodany: 17 g
Tłuszcze: 17 g
Skład: śmietanka 82 %, syrop glukozowy, cukier, mleko w proszku, emulgatory: E 471, E 472 a, stabilizatory: E 339, E 407, aromat: wanilina, gaz nośny: E 942.

SER RICOTTA
To miękki, niedojrzewawający ser twarogowy o wysokiej zawartości białka. Ser ricotta jest dobrym źródłem białka serwatkowego o wysokiej przyswajalności (znanego również z odżywek dla sportowców) oraz wapnia- 272 mg/100 g, czyli ponad 2 razy więcej niż w mleku krowim. Ser ricotta znajdzie zastosowanie w kuchni zarówno w daniach na słodko, jak i na słono.

Smacznego! 🙂

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit desery