Ciasto z truskawkami to jeden z najbardziej pożądanych przepisów w sezonie truskawkowym. I nic dziwnego – soczyste owoce w połączeniu z kremową masą i kruchym biszkoptem brzmią jak najlepszy deser, jaki można sobie wymarzyć. Abyście nie musieli odmawiać sobie tej przyjemności – postanowiłam stworzyć niskokaloryczną wersję najlepszego ciasta z truskawkami. Jeden kawałek dostarcza tylko 150 kcal i aż 13 g białka!

ciasto truskawkoweSKŁADNIKI

– 500 g truskawek,
– 250 g twarogu chudego,
– 200 g serka ricotta,
– 3 jaja,
– 100 g ksylitolu,
– 100 g mąki pszennej,
– 2 miarki odżywki białkowej o smaku białej czekolady,
– 60 g jogurtu naturalnego,
– 3 łyżki żelatyny,
– 1 opakowanie (75 g) galaretki truskawkowej bez cukru,

PRZYGOTOWANIE

1. Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Mąkę przesiewamy przez sito do dużej miski. Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni Celsjusza. Białka oddzielamy od żółtek.  W dużej misce ubijamy białka, dodając stopniowo 50 g ksylitou. Następnie do ubitych białek dodajemy po jednym żółtku i dalej ubijamy.

2. Gdy masa będzie gotowa dodajemy mąkę i delikatnie mieszamy łyżką lub szpatułą. Przelewamy do tortownicy o wymiarze 23 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 30 minut lub do suchego patyczka. Wyciągamy i studzimy biszkopt.

3. Twaróg, ricottę oraz jogurt naturalny blendujemy w dużej misce. Dodajemy odżywkę białkową o smaku białej czekolady, pozostałe 50 g ksylitolu i dokładnie łączymy. W 50 ml wrzącej wody rozpuszczamy dwie łyżki żelatyny i dokładnie mieszamy do jej całkowitego rozpuszczenia. Chwilę studzimy i dodajemy do masy serowe po czym ponownie blendujemy. Odstawiamy do lodówki na 15 minut. 

4. Truskawki płuczemy, zdejmujemy szypułki i umieszczamy w blenderze. Blendujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. W międzyczasie rozpuszczamy całe opakowanie galaretki truskawkowej oraz 1 łyżkę żelatyny w 100 ml wrzącej wody i dokładnie mieszamy. Kiedy rozpuszczona galaretka wystygnie, łączymy ją z truskawkami i odstawiamy na później.

5. Na biszkopt wylewamy masę serową i odstawiamy do lodówki na około godzinę, aż górna warstwa dobrze stężeje. Następnie wylewamy masę truskawkową i zostawiamy ciasto na kilka godzin (a najlepiej całą noc). Przyozdabiamy ciasto świeżymi truskawkami i gotowe!

SKŁADNIKI ODŻYWCZE W PORCJI (120 G)

Energia 156,6 kcal
Białko 12,9 g
Tłuszcze 4,1 g
Węglowodany 15,8 g

 

ciasto truskawkowe

Obejrzyj bezpłatny webinar

"Jak skutecznie schudnąć dzięki zmianie nawyków żywieniowych"

Webinar dostępny tylko do 7.11