Lody truskawkowe to absolutny hit każdych wakacji. Można je przyrządzić tradycyjnie na cukrze i śmietanie i liczyć się z tym, że trzeba będzie się nagimnastykować, aby wliczyć je w makro. Ale można też przyrządzić je ze świeżych owoców, na jogurcie wysokobiałkowym i dostarczyć zaledwie 40,5 kcal w jednej porcji. Jeśli interesuje Cię ta druga opcja – koniecznie sprawdź ten przepis!

FIT LODY TRUSKAWKOWE

Do przygotowania lodów wykorzystałam foremki silikonowe w zestawie z patyczkami. Kupiłam je w tym sklepie. Jedynym jego mankamentem jest to, że na przesyłkę czeka się długo. Ale być może uda Wam się znaleźć podobne w sklepie stacjonarnym i mieć je od razu.

Zdjęcie: www.undershop.pl

Lody truskawkowe – składniki na 8 sztuk:

  • Jogurt skyr pitny z lidla 330 ml. Ja użyłam tego o smaku pomarańczowo-waniliowym, ale z powodzeniem można tu użyć dowolnego smaku. Można oczywiście zamienić go na dowolny jogurt naturalny, jednak wówczas zmieni się zawartość białka w końcowym makro.
  • Truskawki (świeże lub mrożone) 100 g;
  • Banan 1 sztuka;

Przygotowanie:

Banana pokroić w paski o grubości ok. 2 cm, włożyć do woreczka i zamrozić. Minimalnie powinno być to 2 h w zamrażalniku, jednak najlepiej zrobić to dzień wcześniej i pozostawić go na całą noc. Ja regularnie mrożę banany, które są bardzo dojrzałe i właściwie przez cały rok mam podstawowy składnik do robienia domowych lodów 😉

Truskawki również zamrozić lub kupić od razu mrożone. Owoce umieścić w blenderze (ja osobiście używam tego z firmy Russell Hobbs) i dolać jogurt skyr. Wszystkie składniki dokładnie zmiksować i przelać do silikonowych foremek. Do pełnego zamrożenia lodów wystarczą 2 godziny 🙂

Smacznego!

Lody truskawkowe – wartości odżywcze w 1 sztuce:

Energia Węglowodany Białko Tłuszcz
40,5 kcal 6 g 3,3 g 0,2 g

 

 

 

Czy wiesz, że aż 80% osób, które się odchudzały w ciągu roku powracają do poprzedniej masy ciała?

Nie bądź jedną z nich. Dowiedz się jakie błędy popełniają najczęściej, uniknij ich powtarzania i osiągnij długotrwały sukces

Pobierz E-book
"Wyeliminuj 17 błędów, które powodują brak efektów Twojego odchudzania"