Magdalena Hajkiewicz
10 kwietnia 2018

Fit Reese's - domowe czekoladki w mniej niż 60 minut

Kto z nas nie zna Reese's? 🙂 Idealnie krucha czekolada z miękkim orzechowym wnętrzem, która pobudza wszystkie zmysły.  Problemem w tych smakołykach jest jednak fakt, że zawierają bardzo dużo cukru oraz są źródłem tłuszczów trans. Na szczęście można łatwo wyeliminować ten problem przygotowując Reese's samodzielnie w domu. Jak się zaraz przekonacie - prostszego przepisu jeszcze nie robiliście!

Składniki (na 8 czekoladek):

- 150 g gorzkiej czekolady,
- 100 g masła orzechowego,
- 30 g oleju kokosowego,
- 30 g odżywki białkowej (uprzedzając pytania - można ją zamienić na mleko w proszku i ksylitol lub sam ksylitol, jednak wtedy zmieni się zawartość makroskładników oraz konsystencja masy na bardziej płynną)
- szczypta soli,

Przygotowanie:

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Przygotować formę na muffinki i wyłożyć ją małymi papierowymi foremkami. Wlać do każdej z foremek po łyżce roztopionej czekolady i włożyć do zamrażarki na 5 minut. Masło orzechowe i olej kokosowy przełożyć do plastikowego pojemnika i podgrzać w mikrofalówce przez 1,5 minuty. Dodać odżywkę białkową i szczyptę soli i dokładnie wymieszać.

Wyjąć warstwę czekoladową z zamrażarki, wylać na nią po łyżce warstwy orzechowej i ponownie zamrozić przez 10 minut. Wyjąć i na wierzch wylać drugą część warstwy czekoladowej. Ponownie włożyć do zamrażarki tym razem na ok. 45 minut. Czekoladki należy zjeść bezpośrednio po wyjęciu z zamrażalnika. Przechowywać w niskich temperaturach 🙂

Wartość odżywcza w 100 g:

Domowe Reese's to nie jest na pewno deser, który można jeść o dowolnej porze i bez ograniczeń. Połączenie czekolady i masła orzechowego niestety zawsze będzie dostarczało dużo energii. Nie zmienia to jednak faktu, że taka wersja oszczędza nam bardzo dużo niepotrzebnego cukru i dostarcza większej ilości białka.

Domowe Reese’s Tradycyjne Reese’s
Energia 597,3 kcal 511 kcal
Węglowodany 29,8 g 55,5 g
Tłuszcze 44,2 g 31 g
Białko 19,2 g 10,8 g

 

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat racjonalnego podejścia do diety?
Dołącz do mojej grupy na facebooku
Autorka: Magdalena Hajkiewicz

Magdalena Hajkiewicz - psychodietetyk, dietetyk i szkoleniowiec. Od sześciu lat rozwija własnego bloga, na którym szerzy wiedzę z zakresu racjonalnego podejścia do odżywiania. Pomaga w stałej zmianie nawyków oraz podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.

KOMENTARZE

      1. Na łaźni wodnej, czyli do garnka wlać wodę i doprowadzić ją do wrzenia a następnie postawić na nim miskę tylko taką, która nie pęknie pod wpływem ciepła 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

magnifiercross