Wzięło mnie ostatnio na desery 😀 Ale to chyba dobrze? W końcu odstawienie słodyczy to największa bolączka osób odchudzających się, więc im więcej substytutów słodyczy, tym lepiej 🙂

puddingSkładniki (na 4 porcje):
– dwa banany,
– trzy jabłka,
– 20 g chia (vita natura)
– 200 ml wody,
– jagody goji,

Przygotowanie:
Nasiona chia mieszamy z wodą i odstawiamy do lodówki do momentu, aż powstanie gęsta zawiesina. Jabłka obieramy, kroimy i podduszamy w garnku na niewielkiej ilości wody, do uzyskania konsystencji dżemu. W dużym naczyniu miażdżymy dwa banany, dodajemy usmażone jabłka, nasiona chia i jagody goji. Wszystko mieszamy, rozlewamy do czterech naczyń i podajemy. Smacznego! 🙂

Nasiona chia – bogactwo cennych składników
Nasiona chia zawierają 20% białka, 34% tłuszczu (kwasy tłuszczowe omega-3) i 25% błonnika. Poza tym znajdziemy w nich przeciwutleniacze, kwasy tłuszczowe omega-3 i Błonnik. Chia mają zdolność zatrzymywania i wchłaniania wody. Są w stanie magazynować dziesięciokrotność swojej wagi, co umożliwia doskonałe nawodnienie organizmu. Szałwia polecana jest osobom z cukrzycą, dlatego, że po spożyciu chia w żołądku tworzy się żel (podobnie jak z siemienia lnianego), który stanowi barierę dla enzymów tworzących węglowodany. Spowalnia to przemianę węglowodanów złożonych w proste. Osobom chorującym na cukrzycę zapewnia stałe i równomierne dostarczanie glukozy. Ten proces pomaga też w odchudzaniu.

źródło: fitness.sport.pl

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit desery