fbpx
Promocja na kurs o kompulsywnym objadaniu trwa przez:
00
:
00
:
00
:
00
Dołączam
Magdalena Hajkiewicz - Wiem Co Jem Logo
Magdalena Hajkiewicz
18 grudnia 2015

Mocno owocowy pudding chia

Wzięło mnie ostatnio na desery 😀 Ale to chyba dobrze? W końcu odstawienie słodyczy to największa bolączka osób odchudzających się, więc im więcej substytutów słodyczy, tym lepiej 🙂

pudding

Składniki (na 4 porcje):

  • dwa banany,
  • trzy jabłka,
  • 20 g chia (vita natura)
  • 200 ml wody,
  • jagody goji,

Przygotowanie:
Nasiona chia mieszamy z wodą i odstawiamy do lodówki do momentu, aż powstanie gęsta zawiesina. Jabłka obieramy, kroimy i podduszamy w garnku na niewielkiej ilości wody, do uzyskania konsystencji dżemu. W dużym naczyniu miażdżymy dwa banany, dodajemy usmażone jabłka, nasiona chia i jagody goji. Wszystko mieszamy, rozlewamy do czterech naczyń i podajemy. Smacznego! 🙂

Nasiona chia - bogactwo cennych składników
Nasiona chia zawierają 20% białka, 34% tłuszczu (kwasy tłuszczowe omega-3) i 25% błonnika. Poza tym znajdziemy w nich przeciwutleniacze, kwasy tłuszczowe omega-3 i Błonnik. Chia mają zdolność zatrzymywania i wchłaniania wody. Są w stanie magazynować dziesięciokrotność swojej wagi, co umożliwia doskonałe nawodnienie organizmu. Szałwia polecana jest osobom z cukrzycą, dlatego, że po spożyciu chia w żołądku tworzy się żel (podobnie jak z siemienia lnianego), który stanowi barierę dla enzymów tworzących węglowodany. Spowalnia to przemianę węglowodanów złożonych w proste. Osobom chorującym na cukrzycę zapewnia stałe i równomierne dostarczanie glukozy. Ten proces pomaga też w odchudzaniu.

źródło: fitness.sport.pl"

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit desery

Inne wpisy z tej kategorii:

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat racjonalnego podejścia do diety?
Dołącz do mojej grupy na facebooku
Autorka: Magdalena Hajkiewicz

Magdalena Hajkiewicz - psychodietetyk, dietetyk i szkoleniowiec. Od sześciu lat rozwija własnego bloga, na którym szerzy wiedzę z zakresu racjonalnego podejścia do odżywiania. Pomaga w stałej zmianie nawyków oraz podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kategorie na blogu

Magdalena Hajkiewicz wiem co jem

Poznajmy się!

Nazywam się Magda Hajkiewicz-Mielniczuk. Jestem wykładowczynią akademicką, dietetyczką, psychodietetyczką i przyszłą psycholożką zdrowia.
Zawodowo zajmuję się naprawianiem zepsutych relacji z jedzeniem. Pomagam wychodzić z błędnego koła odchudzania, uczę jak budować trwałe nawyki żywieniowe i promuję zdrowie psychiczne.
magnifiercross