Przedstawiam kolejny przepis na pyszne omlety śniadaniowe. W dzisiejszym przepisie podstawę dania stanowi omlet białkowo-tłuszczowy, a jedynym źródłem węglowodanów na talerzu są owoce, stąd w razie potrzeby można dowolnie przekształcić ten przepis w zależności od ilości kalorii oraz makroskładników w swojej diecie 🙂

 

omlet białkowo tłuszczowy

Składniki na omlet białkowo-tłuszczowy:

– 2 jaja,
– 1 łyżka mąki kokosowej,
– 2 łyżki jogurtu naturalnego,
– 1 miarka izolatu białkowego,
– pół łyżeczki sody,

 

Przygotowanie omleta:

Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy mikserem na sztywną pianę. Następnie dodajemy jogurt, żółtka, sodę, odżywkę białkową oraz mąkę kokosową cały czas ubijając. W międzyczasie rozgrzewamy na patelni niewielką ilość tłuszczu i smażymy niewielkiej ilości placki. Z całej masy powinny powstać 4 średniej wielkości omlety, do których możemy dodać ulubione dodatki w postaci owoców, masła orzechowego lub orzechów w zależności od upodobań i makro 🙂 Omlet białkowo-tłuszczowy gotowy – Smacznego!

 

Wartość odżywcza (samych omletów):

Energia: 284 kcal
B: 41,4 g
T: 11,8 g
W: 3,2 g

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit deser