Wyjątkowe oferty na Black Friday! Zniżki nawet do -60%!
Sprawdzam kursy
Magdalena Hajkiewicz
17 listopada 2015

Smaczne i proste kokosanki z mąki jaglanej

Najlepszym sposobem na wyeliminowanie chemii z pożywienia, jest przyrządzanie smakołyków w domowym zaciszu. Dziś chcę się z Wami podzielić bardzo prostym przepisem na kokosanki w 30 minut 😉 Przy okazji  zobaczycie ile zbędnych  emulgatorów, aromatów i spulchniaczy można tym sposobem oszczędzić.

kokosanki z mąki jaglanej

Składniki (na 12 ciasteczek):

  • 50 g oleju kokosowego (2 czubate łyżki)* (jako zamiennik masła)
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mąki jaglanej* (jako substytut mąki pszennej)
  • 1/4 szklanki słodziła (cukier, ksylitol, maltitol),
  • 4 łyżki wiórek kokosowych,*
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,

* można je dostać w sklepie Vita Natura

Dla porównania skład standardowych, podobnych ciasteczek ze sklepu:

kokosanki z mąki jaglanejkokosanki z mąki jaglanej

Przygotowanie:
Olej kokosowy ubijamy ze słodzidłem i jajkiem. Po uzyskaniu jednolitej konsystencji dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli, dwie łyżki wiórek kokosowych i zagniatamy ciasto ręką. Wstawiamy na 5 minut do lodówki, po czym formujemy małe kuleczki, obtaczamy we wiórkach i wykładamy na papierze do pieczenia lekko je spłaszczając. Pieczemy w 160 stopniach przez 15-20 minut.

Takie proste, a takie smaczne 😉

kokosanki z mąki jaglanej

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit desery

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat racjonalnego podejścia do diety?
Dołącz do mojej grupy na facebooku
Autorka: Magdalena Hajkiewicz

Magdalena Hajkiewicz - psychodietetyk, dietetyk i szkoleniowiec. Od sześciu lat rozwija własnego bloga, na którym szerzy wiedzę z zakresu racjonalnego podejścia do odżywiania. Pomaga w stałej zmianie nawyków oraz podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.

KOMENTARZE

  1. […] typowych posiłków w pojemnikach, należą również wszelkiego rodzaju ciasteczka owsiane, kokosanki, placuszki jaglane, pancakes,’y i omlety. Do takich posiłków zawsze możemy dokupić […]

  2. takie proste, takie smaczne... a czy takie zdrowe?? gdzie je ująć w zbilansowanej diecie? jako podwieczorek?drugie śniadanie?:) ile można ich zjeść?:) przydałaby się kaloryczność tych ciasteczek:D

    1. Tu chodziło mi bardziej o podanie alternatywy dla kupowanych ciastek jeśli ktoś już chce takie zjeść 😉 Najlepiej ująć je w porze około treningowej, kiedy potrzebujemy największej ilości energii 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magdalena Hajkiewicz wiem co jem

Poznajmy się!

Nazywam się Magda Hajkiewicz-Mielniczuk. Jestem wykładowczynią akademicką, dietetyczką, psychodietetyczką i przyszłą psycholożką zdrowia.
Zawodowo zajmuję się naprawianiem zepsutych relacji z jedzeniem. Pomagam wychodzić z błędnego koła odchudzania, uczę jak budować trwałe nawyki żywieniowe i promuję zdrowie psychiczne.
magnifiercross