logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Kalerosse ™- nowe warzywo w Polsce + przepis

Na półkach supermarketów cały czas przybywa nowych słodyczy, sosów do makaronu, serków kanapkowych, napoi gazowanych lub nowych, niesamowitych smaków jogurtów…. Ale czy słyszeliście kiedykolwiek o nowym warzywie? Ja też nie… aż do dziś 🙂 Przedstawiam Wam Kalerosse, czyli nowe warzywo będące połączeniem brukselki i jarmużu o wyjątkowym smaku i aromacie.

KALEROSSE™
Nowe warzywo powstało z naturalnego skrzyżowania brukselki i jarmużu, które należą do tego samego gatunku Brassica oleracea. W skład tej grupy wchodzą również kapusta, kalafior i brokuł. Połączenie dwóch podobnych do siebie warzyw dało możliwość uzyskania nowego gatunku o dwukrotnie wyższej zawartości witaminy B6, a także witaminy C. Dzięki temu wykorzystując kalerosse w swojej kuchni możemy przygotować potrawy o wyższej gęstości odżywczej, a także nowym, niepowtarzalnym smaku. W mojej kuchni użyłam Kalerosse™ do przygotowania pysznego, wegańskiego gulaszu, który jest idealną propozycją na obiad lub uroczystą kolację.

kalerosseWEGAŃSKI GULASZ Z KALEROSSE™Składniki:
– 400 g pomidorów krojonych z puszki,
– 250 g przecieru pomidorowego,
– 200 g cieciorki z puszki,
– 1 papryka,
– 1 cukinia,
– 1/2 cebuli,
– 100 g kalerosse,
– 2 ząbki czosnku,
– 2 łyżki oliwy z oliwek,
– przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylia, curry, zioła toskańskie
– kasza jaglana do podania,

Przygotowanie:
Cebulkę kroimy w drobną kostkę podduszamy na dużej patelni na oliwie z oliwek wraz z dwoma ząbkami czosnku. Następnie dodajemy pokrojoną drobno paprykę, cukinię i przecier pomidorowy i dusimy pod przykryciem przez ok. 10 minut. Kiedy warzywa nieco zmiękną dodajemy pomidory z puszki, cieciorkę i doprawiamy ziołami do smaku. Kalerosse dzielimy na mniejsze części, dodajemy do całej potrawy i dusimy jeszcze przez ok. 5 minut. Gotowe danie podajemy z kaszą jaglaną lub ryżem. Smacznego!

 

#kalerosse #fitandeasy #polubiszzawartość

Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz