logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Sernik z kaszy jaglanej [bez mąki, cukru i nabiału]

Dziś przygotowałam coś dla miłośników ciast bez pieczenia-  dwuwarstwowy „sernik” z kaszy jaglanej ze świeżymi malinami. Do przygotowania ciasta nie używamy cukru, nabiału, ani mąki, dlatego sernik jest idealny dla osób uczulonych na te składniki, a dodatkowo stanowi niskokaloryczny odpowiednik tradycyjnego sernika. Ciasto wymaga chwili uwagi, jednak jego zrobienie jest bardzo proste i powinien sobie z nim poradzić naprawdę każdy.

sernik z kaszy jaglanejGłównym składnikiem dzisiejszego deseru jest kasza jaglana uznawana za królową kasz. Jest dobrym źródłem witamin z grupy B, żelaza oraz miedzi, a dodatkowo ma właściwości antywirusowe i bakteriobójcze. Jest lekkostrawna i ma działanie alkalizujące. Deser na bazie kaszy jaglanej będzie więc nie tylko słodką chwilą zapomnienia, ale również korzystnym wyborem dla naszego zdrowia.

Składniki:
– 400 g kaszy jaglanej,
– 8 łyżek ksylitolu,
– 2 miarki odżywki białkowej (u mnie ALLNUTRITION o smaku białej czekolady),
– 3 łyżki kakao,
– 6 łyżek syropu daktylowego,
– 1 l mleka roślinnego,
– 1 l wody,
– maliny,

Przygotowanie:
Kaszę jaglaną mielimy za pomocą młynka do kawy na drobną mąkę (można ten etap pominąć, jednak wtedy ciasto będzie mniej kremowe). Odmierzamy 200 g zmielonej kaszy, przesypujemy do garnka i zalewamy dwoma szklankami mleka roślinnego i dwoma szklankami wody. Gotujemy kaszę ok 20 min (co jakiś czas mieszamy) do momentu, aż stworzy konsystencję budyniu. To samo robimy z drugą częścią kaszy w oddzielnym garnku. Pod koniec gotowania do jednego garnka dodajemy 4 łyżki ksylitolu, 2 łyżki syropu daktylowego i 1 miarkę odżywki białkowej, a do drugiego dodatkowo 3 łyżki kakao. Odstawiamy kaszę na ok. 10 min do przestygnięcia. Kaszę dodatkowo należy zblendować po ugotowaniu dla uzyskania lepszej konsystencji. Formę tortową o średnicy 26 cm wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy pierwszą warstwę ugotowanej kaszy. Odstawiamy do zastygnięcia na ok. 20 min. Następnie układamy na wierzchu maliny (lub dowolne inne owoce) i zalewamy kakaową warstwą kaszy. Ciasto jest już prawie gotowe, gdyż najlepszy smak i najlepszą konsystencję ma po spędzeniu całej nocy w lodówce.  Smacznego! 🙂

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit deser

Przydatny tekst? Podziel się z innymi!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym, pisaniem artykułów o tematyce żywienia i aktywności fizycznej oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz