Góra

Przepis na omlety białkowo-tłuszczowe

Przedstawiam kolejny przepis na pyszne omlety śniadaniowe. W dzisiejszym przepisie podstawę dania stanowią omlety białkowo-tłuszczowe, a jedynym źródłem węglowodanów na talerzu są owoce, stąd w razie potrzeby można dowolnie przekształcić ten przepis w zależności od ilości kalorii oraz makroskładników w swojej diecie 🙂

 

omletySkładniki na omlety:
– 2 jaja,
– 1 łyżka mąki kokosowej,
– 2 łyżki jogurtu naturalnego,
– 1 miarka izolatu białkowego ALLNUTRITION o smaku wanilii,
– pół łyżeczki sody,

 

Przygotowanie:
Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy mikserem na sztywną pianę. Następnie dodajemy jogurt, żółtka, sodę, odżywkę białkową oraz mąkę kokosową cały czas ubijając. W międzyczasie rozgrzewamy na patelni niewielką ilość tłuszczu i smażymy niewielkiej ilości placki. Z całej masy powinny powstać 4 średniej wielkości omlety, do których możemy dodać ulubione dodatki w postaci owoców, masła orzechowego lub orzechów w zależności od upodobań i makro 🙂 Smacznego!

Wartość odżywcza (samych omletów):
Energia: 284 kcal
B: 41,4 g
T: 11,8 g
W: 3,2 g

Spodobał Ci się przepis? Sprawdź też inne przepisy z działu fit deser

Jakub Mielniczuk

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Komentarze:

  • Luiza
    28 października 2016 at 20:06

    A czym można zastąpić mąkę kokosowa? Wiem, że zdrowa ah i och ale nie mam 🙁 mam kukurydziana, ryżowa, pszenna. Nada się któraś? 🙂

Zostaw Komentarz