Wyjątkowe oferty na Black Friday! Zniżki nawet do -60%!
Sprawdzam kursy
Magdalena Hajkiewicz
30 sierpnia 2015

Które suplementy warto stosować?

Trenujesz i zastanawiasz się, które suplementy warto brać? Centralny Ośrodek Medycyny Sportowej i Komisja Medyczna Polskiego Komitetu Olimpijskiego wystosowały wspólne stanowisko dotyczące skuteczności suplementów dostępnych na rynku. Suplementy zostały podzielone na trzy grupy: A, B i C. Zobacz, które z nich warto brać!

KTÓRE SUPLEMENTY WARTO BRAĆ?

Suplementy z grupy A

które suplementy warto brać

To substancje i produkty REKOMENDOWANE, które zostały wnikliwie przebadane naukowo, a wyniki badań opublikowano w recenzowanych czasopismach. Ich skuteczność jest potwierdzona w wielu próbach i mają realne, pozytywne działanie na organizm sportowca. Do tej grupy należą:

Jeśli zastanawiasz się, ile białka potrzeba do zbudowania sylwetki, koniecznie zobacz nagranie mojego webinaru: Białko - ile go tak naprawdę potrzebujemy? 

Podczas spotkania opowiadam:

  • ile białka jeść na redukcji, a ile w okresie budowania masy
  • czy białko należy spożywać w każdym posiłku
  • jakie źródła białka najlepiej ze sobą łączyć
  • ile białka spożywać dziennie

Suplementy z grupy B

To suplementy, których skuteczność potwierdza jedynie część badań. Istnieją jednak wartościowe prace sugerujące korzystny wpływ na organizm. Zaliczamy do nich m.in.:

Suplementy z grupy C

To środki, które nie mają rzetelnego zaplecza naukowego, a ich skuteczność nie jest potwierdzona rzetelnymi badaniami. Należą do nich:

  • arginina
  • CLA
  • chrom
  • glutamina
  • magnez
  • karnityna
  • tauryna
  • itd.

Więcej o kształtowaniu sylwetki rozmawiałam z Kubą Chwiłkowskim w odcinku mojego podcastu. Zapraszam do odsłuchania!

YouTube video

KTÓRE SUPLEMENTY WARTO BRAĆ? PODSUMOWANIE

Jeżeli prawidłowo się odżywiamy i wykonujemy dostatecznie dużą aktywność fizyczną, suplementacja będzie bardzo pomocna w procesach regeneracji, ale również szybszego progresu. Przed zakupem warto jednak sprawdzić rzetelne źródła informujące o skuteczności środka. Unikniemy w ten sposób zakupienia środków, które poza atrakcyjnymi reklamami nie mają nam wiele do zaoferowania.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat racjonalnego podejścia do diety?
Dołącz do mojej grupy na facebooku
Autorka: Magdalena Hajkiewicz

Magdalena Hajkiewicz - psychodietetyk, dietetyk i szkoleniowiec. Od sześciu lat rozwija własnego bloga, na którym szerzy wiedzę z zakresu racjonalnego podejścia do odżywiania. Pomaga w stałej zmianie nawyków oraz podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.

KOMENTARZE

Skomentuj Legalny Hormon Wzrostu Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magdalena Hajkiewicz wiem co jem

Poznajmy się!

Nazywam się Magda Hajkiewicz-Mielniczuk. Jestem wykładowczynią akademicką, dietetyczką, psychodietetyczką i przyszłą psycholożką zdrowia.
Zawodowo zajmuję się naprawianiem zepsutych relacji z jedzeniem. Pomagam wychodzić z błędnego koła odchudzania, uczę jak budować trwałe nawyki żywieniowe i promuję zdrowie psychiczne.
magnifiercross