logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Góra

Świąteczna dieta- 3 proste rady jak jeść w święta

„Co z dietą w Święta?”
To pytanie pada ostatnio wyjątkowo często, więc postanowiłam zebrać wszystkie rady w jednym miejscu!

PO PIERWSZE- ZDROWE PODEJŚCIE
Zdecydowanie większy wpływ na naszą sylwetkę ma 360 pozostałych, nieświątecznych dni w roku, niż Święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc razem wzięte. Prawda jest taka, że jeśli sumiennie pracujemy na co dzień, dwa dni świąteczne nie są w stanie sprawić, że nagle wszystkie obwody wylecą w kosmos, a cyferki na wadze przestaną się mieścić w skali. Zdecydowanie większą korzyść przyniosłoby tak samo mocne zainteresowanie dietą w dni codzienne, jak w dni Świąteczne.

jak jeść w święta
PO DRUGIE- ZDROWY ROZSĄDEK
To, że nie powinniśmy aż tak rozpamiętywać Świąt, nie znaczy że mamy pochłaniać w te dni ziemniaki razem z wiadrem. Założenie świąt jest takie, aby celebrować ten wspaniały czas z rodziną, a nie stawać się przejedzonym klockiem, który nie może ruszyć się od stołu. Jest zdecydowana różnica pomiędzy skosztowaniem wszystkich wigilijnych dań, a zjedzeniu kilkukrotności swojej dziennej porcji. Pójście za daleko w którąkolwiek stronę odbije się niekorzystnie na świątecznej atmosferze, samopoczuciu i sylwetce.

PO TRZECIE- LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ
Skoro jesteśmy przekonani, że w Święta będzie nas czekać sporo nadprogramowych kalorii, warto pomyśleć o zrobieniu na nie miejsca już wcześniej. Z każdego dnia, który pozostał do świąt można przecież odjąć 200 – 300 kalorii lub zrobić jeszcze dobre 4 treningi bazujące na interwałach i ćwiczeniach wielostawowych. Dzięki temu utworzymy sobie dość dobry, ujemny bilans kaloryczny który będziemy mogli z czystym sumieniem nadrobić w Święta. Dzięki temu będziemy czuć się dużo lepiej w trakcie świąt- jedząc swoje ulubione potrawy, a także po świętach- ze świadomością, że nasza sylwetka nie ucierpiała w zbyt wielkim stopniu.

A WIĘC JAK PRZEŻYĆ NAJBLIŻSZE DNI?
– przed świętami uderzamy w jak największą ilość treningów, ograniczamy spożycie kcal o 200-300 na dzień i NIE PODJADAMY (!) świątecznych dań podczas ich przygotowania,
– w Wigilię staramy się bazować na lekkich sałatkach, zupach lub innych niskokalorycznych daniach aż do kolacji. Kilka godzin głodu sprawi, że wieczorna kolacja będzie smakować jeszcze lepiej :),
– w Pierwszy Dzień Świąt nie ograniczamy się z dietą, jednak wieczorem staramy się wyjść na spacer lub spędzić aktywnie czas z rodziną,
– w Drugi Dzień Świąt staramy się sięgać już tylko po bardziej dietetyczne dania z naciskiem na mięsa, ryby i sałatki z ograniczeniem ciast, słodyczy i tłustych dań. Tego dnia również staramy się włączyć jakąś aktywność fizyczną,

No a po świętach zapominamy o ucztowaniu aż do sylwestra i jak najszybciej wracamy do swoich starych, wypracowanych nawyków. Święta są przecież tylko raz w roku! 🙂

Magdalena Hajkiewicz

Dietetyk i trener personalny. Na co dzień zajmuje się układaniem planów żywieniowych, pracą w cateringu dietetycznym oraz równaniem z ziemią popularnych mitów żywieniowych.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz